Könyvajánló oldalak könyves hírek
Kategóriák
Kertészet képes termékajánló
Kórokozók Kártevők
Kert, Növények
Nyitott egyetem
Ezoterika
Kiadók szerint -->
  Bestline kiadó
  Dialóg Campus
  Édesvíz kiadó
  Európa kiadó
  Geomédeia kiadó
  Ulpius-ház
  Terebess kiadó
  Tinta kiadó
  Typotex Kft.
  Egyéb kiadók könyvei
Legújabb hírek
Hortenzia kék - Hydrangea macrophylla Nikko Blue
Barna lúgvirág
Mályvarózsa telt barackszín virágú - Alcea rosea Charters Aprico
Piros virágú sásliliom - Hemerocallis Mahony
Zöld levelű árnyliliom - Hosta fortunei
Vizi jácint - Eichornia crassipes növények kerti tóba és akváriu
Vizitök - Nuphar lutea - Növények kerti tóba
Piros levelű cserszömörce - Cotinus Royal Purple
Hosta undulata Univittata - Árnyliliom - hullámos zöld-fehér lev
Hemerocallis Stella D Oro - Sásliliom sárga
Yucca filamentosa Variegata - Tarka levelű pálmaliliom
Vörös áfonya - Vaccinium macrocarpon Big Pearl tőzegáfonya
Pszichomotoros fejlesztés az óvodában HEADING_TITLE

Pszichomotoros fejlesztés az óvodában

  Dátum: 2005 May 26, Thursday
Hír összefoglalása:
Gyermekeink mozgásszegény, de érzelemgazdag világban nőnek fel...


Hír tartalma:

Oldalszám: 136 oldal
Kötés: kartonált
Ár: 1980 Ft
ISBN: 963 9123 79 x

Gyermekeink mozgásszegény, de érzelemgazdag világban nőnek fel. A kötet szerzője ismerteti az óvodáskorúaknál a hiányos mozgáskultúra és a balesetek gyakorisága közötti összefüggéseket, kutatómunkája alapján fejlesztési tervet és játékgyakorlatokat dolgoz ki ennek meggátlására, és ismerteti a testkontroll, a reakciógyorsaságot és a gyerekek egyensúlyozó képességeit javító módszereket, gyakorlatokat, bevezet annak óvodai alkalmazásába. Az óvonőképzőkben, tanítóképzésben nélkülözhetetlen szakkönyv sok szakmai újdonságot és kitűnő gyakorlati ötleteket ad a már végzett óvónőknek, tanítónőknek is.
A tartalomból: Gyerekkori balesetek, lefolyásuk és okaik • A hagyományos biztonságra nevelés mai korlátai • A motoros fejlődés alapjai • Összefüggések a motorika és más pszichológiai faktorok között • A rossz motorika okai, következményei az egészségre • A mozgásfejlesztés helyzete az óvodákban • Az óvodai játék mellett szóló érvek • Mozgásfejlesztés a gyakorlatban: az óvodai team, a játékok (fogójátékok, váltóversenyek, labdajátékok, reakció-, egyensúlyérzék-, érzékelés-, tapintást fejlesztő játékok stb.) részletes leírása • Életkori teljesítménytáblázatok.


Tartalomjegyzék

1. Bevezetés

2. Gyerekkori balesetek - lefolyása és okai
2.1. A baleset
2.1.1. Otthon és szabad idõben bekövetkezõ balesetek
2.1.2. Az óvodai balesetek legjellemzõbb lefolyása
2.2. Baleseti okok
2.2.1. Technikai okok
2.2.2. Motoros hiányosságok

3. A hagyományos biztonságra nevelés korlátai
3.1. Kognitív okok
3.2. Emlékezet
3.3. Viselkedési szokások tanulása és elsajátítása
3.4. Veszély ismerete és a veszélytudat
3.5. Viselkedés irányítása és figyelem
3.6. Összefoglalás

4. A motoros fejlõdés alapjai
4.1. A test fiziológiai fejlõdése
4.1.1. Magasság, testsúly, testfelépítés
4.1.2. Az izomzat és a csontfelépítés fejlõdése
4.1.3. Idegrendszer
4.1.4. Keringési rendszer
4.2. A motoros képességek és fejlesztésük
4.2.1. Kondicionális képességek
4.2.2. Koordinációs képességek
4.3. Készségek
4.4. Kontroverzális öröklõdés - Gyakorlás
4.5. Észlelés és motorika

5. Összefüggések a motorika és más pszichikai faktorok között
5.1. Motoros és kognitív tényezõk közötti összefüggések
5.2. A motorika és a szociális viselkedés, illetve a pszichikai fejlõdés más területei közötti összefüggések
5.3. A tényezõk kölcsönös befolyásolása

6. A gyermekek motoros fejlettségi állapota
6.1. A mai óvodáskorú gyermekek motoros fejlettségi szintje
6.2. A rossz motorika okai
6.3. A rossz motorika következményei az egészségre és a pszichikai fejlõdésre
6.4. A mozgásfejlesztés helyzete az óvodákban
6.5. Összegzés

7. A játék mellett szóló érvek
7.1. Az óvoda: fejlesztés, célkitûzés és feladat
7.2. Mozgásfejlesztés
7.3. Mozgásfejlesztõ játékok
7.4. A mozgásfajták külsõ feltételei
7.5. Összegzés

8. A mozgásfejlesztés lehetõségeinek vizsgálata az óvodában
8.1. A kutatások elõkészítése
8.2. A motoros képességek és készségek mérése
8.3. A motoros készség fejlesztésének hatékonyságvizsgálata
8.4. Gyerekek eredményei jó és rossz motorikával
8.5. A motoros fejlesztés tartóssága
8.6. A fejlesztés optimális, idõbeli ábrázolása
8.7. Változások a balesetekben
8.8. Normál érték és összehasonlítás más vizsgálatokkal
8.8.1. A fiúk és lányok eredményeinek összehasonlítása
8.8.2. Összehasonlítás más vizsgálatokkal
8.8.3. Összegzés
8.9. Az óvópedagógusok körében végzett kérdõíves vizsgálat

9. Mozgásfejlesztés a gyakorlatban
9.1. A fejlesztés tartalmi és szervezési vonatkozásai
9.2. A fejlesztés kialakítása az óvónõi team segítségével
9.3. A játékok leírása
9.3.1. Fogójátékok
9.3.2. Váltóversenyek
9.3.3. Labdajátékok körben
9.3.4. Reakcióképesség-fejlesztõ játékok
9.3.5. Egyensúlyérzék-fejlesztõ játékok
9.3.6. Érzékelést-tapintást fejlesztõ játékok
9.3.7. Egyéb játékok
9.4. A fejlesztés folytatása az iskolákban, valamint a felnõttkorra kiható következményei
9.5. Az óvodák építészeti kialakítása
9.6. Normál értékek

10. Irodalom

11. Tárgymutató

A szerzõ rövid életrajza


FORRÁS: Dialóg Campus Kiadó

Dialóg Campus Kiadó könyvei



Hírek statisztikája:
Megnézve:8803
VisszaÚj vásárló regisztrációja
Témakörök

Életrajzok

Ady Endre
Cervantes
Julian Barnes
Kazinczy Ferenc
Edgar Allan Poe
Vámos Miklós
Kertész Ákos
Walter Jens
Chia Mantak


| | |

Wiandt Kertészet | Kertészet webáruház
Könyvek nagy választékban